10 otázok pre duševný rozvoj

Ako som už spomenula v predošlom článku, rozhodla som sa pre vás dať dokopy post, aký tu zatiaľ na blogu nebol. Nakoľko ma samotnú veľmi zaujíma otázka duševného rozvoja, rastu a harmónie, povedala som si, že sa nás takých možno nájde viac. ;) Pri mojich pravidelných potulkách po Pintereste som našla veľmi zaujímavý zoznam Jessiciných otázok, ktoré človeku napomôžu porozumieť vlastnému vnútru. Medzi iným je to určite dobrý spôsob duševného rastu, pretože si človek vďaka daným otázkam uvedomí, aký život chce viesť a čo pre to musí spraviť. V originálnom zozname je 30 otázok a skutočne všetky sa mi veľmi pozdávajú, preto by som rada napísala pokračovania, tak pevne verím, že takýto formát osloví aj vás. :) Poďme na to!

1. Ako sa chcem cítiť, keď sa ráno zobudím?
  Boli časy, keď by som povedala, že by som sa každé ráno chcela zobúdzať šťastná. A hoci by som to stále tak chcela, momentálne je pre mňa oveľa dôležitejšie zobúdzať sa pokojná. Bez toho, aby mi žalúdok hneď po zobudení zovrela neviditeľná ruka stresu. Aby ma okamžite neopantala nervozita, strach, smútok a pod. Proste sa poriadne vyspať a začať deň harmonicky s dobrým pocitom v tele i duši.


2. Ako vyzerá môj ideálny deň od rána do noci?
   Môj ideálny deň nemôže byť bez slnka a tepla. Najviac by ma potešil jún/ júl/ august, ktorý by bol horúci, no nie až tak, že sa vám ťažko dýcha. Polihovala by som pri bazéne s knihou, maminou, frajerom, kamoškami, zmrzlinou, ľadovým čajom, nikam by som sa nenáhlila, nenaháňala by som žiadne deadliny, papala by som iba našu zeleninu zo záhrady, písala by som, večer by som si na terase pustila film s pohárom vínčiska (či nejakého drinku), mala by som pred sebou plány s blízkymi, na ktoré by som sa tešila, pozorovala by som hviezdy a život by bol fajn.

3. Čoho potrebujem vo svojom živote viac?
  Jednoznačne viac mojich kamarátov. Od niekoľkých ma delí obrovská vzdialenosť a je veľmi ťažké (rozumej finančne náročné) stretnúť sa. A je to na houby, pretože s tými ľuďmi som sa stretávala každý deň v škole a zrazu nemôžem, lebo život ide ďalej a tak to proste chodí, že sa každý rozuteká na inú svetovú stranu. Ale nie je to bohviečo. Sú mi ešte bližší ako súrodenci, sú mojimi súčasťami a určite uznáte, že žiť bez zvyšku vašej duše bolí.


4. Čo musím zo svojho života vypustiť?
  Zo svojho života musím vypustiť toxických ľudí, no na druhej strane mám pocit, že som na tom zapracovala už na gympli a teraz mi toľko roboty nezostalo. :D Ale predsa len nikdy nie je na škodu zvážiť, či vaše vzťahy stoja za to, aby ste za ne bojovali. Musím sa tiež zbaviť tieňov minulosti, ktoré ma stále mátajú a áno, tušíte správne, sú poprepájané s toxickými osobami, s ktorými som mala v živote tú česť. Kopec z týchto tieňov ma stále má vo svojej moci a kvôli nim sa v určitých oblastiach života neviem stopercentne pohnúť ďalej. 

5. Čo mi bráni v tom, aby som žila svoj vysnívaný život?
  Jednoznačne ja sama. Môj strach byť natoľko samostatná a nezávislá, že by som pobalila kufre a utiekla žiť niekam, kde je celý rok leto, tyrkysové more a jemný piesok na pláži. Som neuveriteľný stresmen, všetko musím mať naplánované a rozvrhnuté a keby som sa ocitla v nečakanej situácii, asi by som sa pomiatla. :D Viem, že sa hovorí, že v takých chvíľach, ktoré človeka nemilo prekvapia, sa najviac naučíte a zocelíte sa, ale... Už len tá predstava vo mne vyvoláva tsunami úzkosti. Preto ak by som sa nejakou šialenou náhodou aj rozhodla odísť žiť do cudziny, musela by som si so sebou vziať nejakú oporu, pretože sama by som to skutočne nedala.

6. Čo pre mňa znamená úspech?
  Úspech pre mňa znamená spokojné vydýchnutie si po dlhej dobe stresu. A taktiež hrdosť, že som čosi dotiahla dokonca vďaka sebe samotnej. Treba však povedať, že v mnohých chvíľach úspechu sú pre mňa dôležití moji najbližší, pretože tí vám ukážu plný rozsah toho, čo ste vlastne dokázali. :) 

7. Aké posolstvo chcem zdieľať so svetom?
  Toho je...! Ak by som to však mala skrátiť na minimum, do sveta by som určite rada vypustila, aby sa každý staral sám o seba. Aby mali ľudia na poriadku svoje veci a nekecali druhým do ich záležitostí, na čo koniec koncov ani nemajú právo. Aby nevyvolávali konflikty tam, kde vôbec vyvolávané nemusia byť. Aby sa snažili byť empatickí, pretože táto kvalita sa dnes často stráca, a to nie je dobre. Aby pracovali na svojich vzťahoch, lebo aj o ne sa treba starať - nič sa nespraví samo. A ešte kopec ďalších vecí, no to by bolo na samostatnú sériu článkov... :D

8. Čo mi robí úprimnú radosť?
  Priatelia. Rodina (väčšinou). Slnko. Voda. Jedlo. Knihy. Teplo. Prázdniny. Jar a leto. Západy slnka. Cesty autom, pri ktorých si spievate obľúbené piesne. Drag race. Farby. Vôňa orgovánu. More. Twilight. Úsmevy. Víkendy. Zmrzlina. Šťastie. Sviečky. Huňaté psy. Modrá obloha. Smiech. Nočné rozhovory. Čerstvý vzduch. Red Hot Chili Peppers. Blog. Láska.

9. Za čo som momentálne najväčšmi vďačná?
  Za môjho priateľa. Vošiel mi do cesty práve vtedy, keď bolo v mojom živote veľa šedi a hoci mnoho z tých vecí stále nepominulo, s ním je všetko omnoho znesiteľnejšie. A viete, čo je najlepšie? Že často sú slová zbytočné a stačí jedno veľké medvedie objatie, aby boli chmáry preč... :) 

10. Za čo som na seba hrdá?
  Za hromadu vecí. Že som veľmi úspešne spravila maturity, dostala sa na výšku do Brna a na prvý raz zvládla skúškové. Že takmer dennodenne makám na blogu a Instagrame a síce pomaličky, no predsa sa objavujú výsledky. Že som svojim kamarátom naozaj dobrou priateľkou, že dokážem počúvať hodiny, poradiť aj objať. Že sa dokážem tešiť z maličkostí. Že konečne zisťujem, ktorým ľuďom sa oplatí a ktorým zase neoplatí otvoriť sa.

Ako by ste na tieto otázky odpovedali vy? Máte radi takýto typ nazerania do vlastného vnútra? 

S.

Komentáre

  1. Tak to jsou hodně dobré otázky a hodně dobrý článek! :)

    Little Dreamer

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je naozaj výborný článok, Sabi. Ďakujem za neho! Teraz hneď neviem, čo by som na nich odpovedala, no to, čo si napísala pri čísle 5 by sedelo aj na mňa :D :)

    Candy | C a n d y G r a n t

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvělý výběr otázek. Je to super si je občas položit a zamyslet se nad vším..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To je trefný.. ve většině bodů se s tebou shoduji :).

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Moc krásný článek! Rozhodně se vším souhlasím:)
    Windy pink style

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tyhle otázky k zamyšlení jsou skvělé! :) Moc se mi líbí tvůj ideální den, úplně jsem si to představila stejně. Obdobně bych brala i to celoroční léto, modré moře a písek.


    TheWayByA

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Taky bych se ráda probouzela svěží 😊 ale rána pro mě nejsou úplně ideální což je škoda protože se říká že podle nich se pak odvíjí cely den

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Číslo 10 je úžasné, že sa vieš tak krásne oceniť, to by mal povinne každý :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Asi nastal čas, abych si na tyhle otázky také odpověděla :) Děkuju za inspiraci a téma na přemýšlení. Je dobré vědět, že stíny z minulosti nebrzdí jenom mě :)

    Ve vlnách

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Super článok. Hneď sa idem zamyslieť nad tými otázkami aj ja 😊

    Suesanqa

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Velmi dobré otázky, na které máš ještě lepší odpovědi. :) radost číst
    Karelzzilla

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Great post dear! I follow your adorable blog, hope you can follow back!
    xx

    The Newest In New Yorker

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Krásný článek a ještě krásnější odpovědi od tebe ♥ Úplně s tebou souhlasím u 5), i u mě jsem největší nepřítel jenom já sama. Ale ráda bych se po vš odstěhovala s přítelem do zahraničí :) Jinak gratuluji k prvnímu úspěsnému zvládnutí zkoušek ♥

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Zajímavý článek a hlavně skvělé odpovědi! :) Musím říct, že v mnoha případech se shodujeme. A na stíny z minulosti pozor. Jsou zrádné.
    Dokonce popřemýšlím o tom, že bych se možná i zapojila :)

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky