Knižky, ktoré ma motivovali

Behom posledných pár týždňov som mala možnosť prečítať si niekoľko výnimočných publikácií, ktoré mnou v istom slova zmysle zamávali. Milujem literatúru, ku ktorej sa vraciam aj po tom, čo ju odložím prečítanú na poličku. Keď sa aj po čase strácam v jej myšlienkach, hodnotím, premýšľam a snažím sa čo-to z nej aplikovať do svojho života. V dnešnom článku vám presne 4 takéto knižné počiny predstavím, lebo verím, že si ich zaslúži prečítať čo najväčšie množstvo ľudí. :) Každé jedno dielo ma donútilo zamyslieť sa nad sebou samou aj svetom okolo a v určitom zmysle ma motivovalo niečo v svojom zmýšľaní či konaní zmeniť. Lebo nie som perfektná a pochybujem, že vôbec niekto áno. A keď vám ktosi predostrie spôsob, ako sa dokonalosti (minimálne tej osobnej) aspoň trochu priblížiť, stojí za to hodiť po ňom očkom. ;)

J.Gago, A.Krúpa: Hlava 20
  Hlava 20 je kniha, po ktorej chcete siahnuť, keď je vám najhoršie. Keď je každý deň tmavý, keď ste zišli zo správnej cesty a potrebujete nájsť novú motiváciu v živote. Alebo naopak. Prečítajte si ju, keď ste šťastní a budete ešte šťastnejší. A odhodlanejší makať na sebe. Kniha obsahuje plno krásnych myšlienok, ktoré možno mnohí nosíme kdesi v sebe, ale nikdy sa nám ich nepodarilo sformulovať tak, ako autorom. Oceňujem skvele vybraté príklady zo života, vďaka ktorým som hneď pochopila, čo je podstatou textu. Počas čítania ma bavili aj poznámky plné duchaplného ostrovtipu. No zo všetkého najviac na Hlave 20 milujem to, že sa neustále snaží byť priateľom. Zaviedla by som ju do povinného čítania, lebo v živote som už stretla mnoho ľudí v škole aj mimo nej, ktorí by potrebovali postrčiť, dodať odvahu, vysvetliť zákonitosti sveta a presvedčiť, že skutočne na to máme. Lebo niekedy nám to skrátka nemá kto povedať, ale počuť to potrebuje každý. Ďakujem, že som si knihu mala možnosť prečítať a verím, že o pár rokov mi na poličke vedľa Hlavy 20 bude tróniť aj Hlava 30. :)
 
Anie Songe: Továrna na sny
  Továrnu som si chcela neskutočne dlhú dobu prečítať, snáď odvtedy, čo bolo prvý raz vyhlásené jej vydanie. Anie totižto už istú dobu sledujem a viem, že je to neuveriteľne milé stvorenie, ktoré to má v hlave pekne zrovnané a každá myšlienka, čo vypustí do sveta, má hlavu i pätu. V knižke rozpráva o jej dobrodružstve na Bali, ale aj o spomienkach na detstvo či dospievanie a priznám sa, niekoľkými pasážami som bola doslova šokovaná, lebo som si ani len nemyslela, že taká rozkošná duša zažila tak nepekné chvíle. A aj napriek tomu je z nej úspešná podnikateľka, ktorá však kladie dôraz na prírodu, vnútornú harmóniu a lásku. Máme sa od nej kopu čo učiť, takže knižku odporúčam, lebo si z nej každý jednoznačne niečo vezme. ;)

Paulo Coelho: Alchymista  
  Coelhove knihy sú vo všeobecnosti do dnešného dňa veľmi vyhľadávané, a tak predpokladám, že je to asi najznámejšie dielo dnešného článku. Rozpráva príbeh pastiera Santiaga, ktorý nechá svoje ovečky ísť a rozhodne sa dostať k pokladu pri egyptských pyramídach. Necháva sa viesť svojím vnútorným hlasom, sleduje znamenia, ktoré mu svet nenápadne podhadzuje pod nos a čo je hlavné, nevzdáva sa. Knihu som prvý raz čítala asi ako 15-ročná a vtedy som na príbeh hľadela v podstate len ako rozprávku o hľadaní pokladu. Keď som ju však čítala toto leto, už som bola schopná odhaľovať rozličné metafory a alegóriu skrývajúcu sa na jej stránkach. Neviem, či je to tým, že som v istom zmysle duševne vzrástla, ale teraz som v knižke (a hlavne v postave Santiaga) vedela nájsť samu seba. Často som sa dokázala s hlavnou postavou stotožniť a Coelhove ponímanie lásky či cesty za svojím osudom aplikovať na seba. Osobne si myslím, že je to literatúra, nad ktorou treba trošku popremýšľať, aby ste z nej vyťažili maximum a dosiahli najvyšší čitateľský zážitok, ale každopádne ju môžete čítať iba tak, lebo sú v nej slová pospletané do krásnych uzlov. ;)
Časopis Dream&Live
  Môj posledný tip na motivačnú literatúru nemá celkom knižnú podobu, ale to vôbec nevadí, lebo stupeň inšpirácie je rovnako vysoký ako pri predošlých dielach. ;) Dream&Live je neobyčajný magazín, ktorý vznikol pod záštitou neskutočne talentovanej a kreatívnej šéfredaktorky Katky. Hneď na prvý pohľad vás upúta formát, pekná väzba a fotky natlačené na príjemnom kriedovom papieri. Už prvotné prelistovanie časopisu vám vyčarí úsmev na tvári, keď vidíte všetky tie nádherné fotografie, grafické spracovanie článkov a mini prekvapenia ako napríklad záložka do knihy s citátom. :) Na každej stránke nájdete hromadu motivácie, aby ste schytili osud za pačesy a začali bojovať o svoje sny, lebo časopis vám predstaví inšpiratívnych ľudí, ktorí to už dokázali a vy budete chcieť tiež. Všetko sú to skutočne neobyčajné, kreatívne, smelé, pozitívne a milé bytosti, ktoré majú čo povedať. Každé jedno interview vás úplne pohltí. Veľmi ma baví celkové prevedenie časopisu, lebo je jedinečné a na trhu neobjavíte žiaden podobný plátok. Celkovo z neho ide dobrý vibe a pohltí vás stokrát viac, ako bežné slovenské lifestylové plátky pre ženy, lebo na rozdiel od nich má Dream&Live srdce. Ďalšie číslo je už na spadnutie a práve teraz môžete jeho zrodu prispieť aj vy tu! Tak neváhajte, oplatí sa. ;)

Dúfam, že sa vám moje tipy páčili a po nejakom titule z týchto štyroch siahnete. Aké knihy motivujú vás? :)

S.  

Komentáre

  1. Alchymistu mám také na seznamu k přečtení, hodně lidí mi jej už doporučovalo :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak tento článek se mi opravdu hodí! Zrovna včera jsem přemýšlela, že bych si nějakou motivační knihu mohla pořídit. Děkuji Ti za tipy, které rozhodně využiji :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja teda nie som nejaký extra veľký milovník kníh, nikdy ma k tomu neťahalo, takže si radšej pozriem film, no z času na čas mám aj ja takú chvíľku, že si rada niečo prečítam :) Tá Hlava 20 a aj Továreň na sny vyzerá super :) Myslím, že ju čítala kamarátka a bola spokojná

    FRENCHSTYLE

    OdpovedaťOdstrániť
  4. motivačné knihy milujem, a asi nečítam ani nejak iné ako takéto :) z týchto tvojich poznám iba Alchymistu takže sa určite inšpirujem :)
    MakeUpByVeo

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ani jednu z týchto kníh som nečítala (ani Alchymistu, viem, som poriadne pozadu), no svojou obálkou ma hneď zaujala Továrna na sny!
    A idem sa bližšie pozrieť aj na časopis, keďže som o ňom ešte vôbec nepočula :D ❤
    A STYLISH BEE // Facebook Page // GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
  6. díky za tip! :) láká mě Továrna na sny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Továrna na sny <3 Och, obľúbená. :) Máš nádherné fotografie.

    Tori z
    www.toriofnineties.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  8. tu prvu knizku si uz asi tri mesiace chcem pozicat z kniznice, ale stale ju ma niekto pozicanu -_- tak velmi rada by som si ju precitala, ale zjavne mi to zatial nie je sudene.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. super knižky, určite si niekedy nejakú zoženie, hlavne na továreň na sny ma zaujala :)
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Vždycky, když vidím nějaký slovenský text, tak mě zarazí, že nemáte shodu přísudku s podnětem. Asi je to lepší, i když přijdete o dost zábavy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nuž, slovenčina je zase zábavná inými spôsobmi. :D

      Odstrániť
  11. Musím povedať, že každá z týchto knižiek ma normálne, že fakt zaujala :o Najviac však asi tá Hlava 20 - už som počula na ňu chvály, tak som preto na ňu asi aj najviac zvedavá. Najbližšie mám cestu do Martinusu tak sa po nej určite pozriem. Inak super spracovaný príspevok, prehľadne si všetko vysvetlila o čom knižky sú ... Je fajn aj, že toľko čítaš, ja si nato až tak čas nájsť nedokážem. No zato ak ma nejaká knižka zaujme dokážem ju niekedy prečítať za rekordne krátky čas.. :D :D

    Desire fashion blog

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Alchymistu jsem četla a nějak zvlášť mě nezaujal, ale na Tovarnu se taky chystam :)

    Sarushef blog

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Musim se priznat, ze krome Alchymisty jsem ostatni necetla. I kdyz o Továrně na sny vim, a uz jsem ji zaregistrovala, ale zatim jsem se k ni neodhodlala. Ale mozna zmenim nazor.
    Ja osobne mohu doporucit treba knizku "Miluj svuj zivot" od L.L. Hay, ono tech motivacnich je spousta, akorat clovek musi najit ty opravdu dobre a odfiltrovat ty ktere maji jen tu marketingovou nalepku. :)
    kazdopadne diky za tipy, mrknu na ne vic :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Motivačné knihy čítam asi najradšej. Alchymistu som čítala po anglicky a tá kniha ma neskutočne dostala. Nemám veľmi v láske ostatné knihy od Coellha pretože neviem, či je to sen alebo realita, no Alchymista bol iný. Kniha je neskutočne motivačná.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky